Podcast audio : " European varieties of capitalism in the shadow of the Eurozone crisis" by Vivien A. SCHMIDT

Mardi, 21 Février, 2017 - 10:15 to Mercredi, 10 Mai, 2017 - 01:00

To listen to the audio podcast of the conference, please click here

-----------------------------------------------------------

CONFÉRENCE-DÉBAT

« European varieties of capitalism in the shadow of the Eurozone crisis »

Is European capitalism converging on a single model, as expected by European monetary and market integration?  Or do national varieties of capitalism continue to diverge, and into how many models:  two, three, four or more?  And what impact has the Euro crisis had on such national varieties?  These questions and more will be explored in a talk that argues that the policy response to the Euro crisis has had a differential impact that has negatively affected some much more than others.  The final question is whether this is due to the greater virtues of some countries and the failures of others, to the characteristics of the particular variety of capitalism, or to the design of the Euro and its policy responses in the sovereign debt crisis.

Conférencière: Vivien Ann SCHMIDT

Professeure titulaire de la Chaire Jean Monnet en intégration européenne,
Fondatrice et Directrice du Center for the Study of Europe,
Boston University,
Docteur honoris causa, ULB

La conférence se tiendra le mercredi 8 mars 2017 à 18h30 à l’auditoire Drion – R42.5.503
(ULB, campus du Solbosch, Avenue F.D. Roosevelt 42, 1050 Bruxelles, bâtiment R42) PLAN

La conférence sera suivie par un débat animé par :
Amandine CRESPY, Professeure rattachée au Département de Science politique, ULB
Nicolas VERSCHUEREN, Professeur rattaché au Département d’Histoire, Arts et Archéologie, ULB

Inscription gratuite et obligatoire* via le lien suivant : cliquez ici
RSVP avant le 6 mars 2017
* le formulaire d'inscription sera clôturé dès que la capacité de l'auditoire en terme de places sera atteinte.

Plus d’information : philoscsoc.ulb.becom.philoscsoc@ulb.ac.be

Conférence organisée par la Faculté de Philosophie et Sciences sociales de l’ULB avec la participation de l’Institut des Études Européennes